Tato webová stránka využívá soubory cookie. K získání více informací si pročtěte naše zásady používání cookie.

Pokud nesouhlasíte s jejich použitím, je třeba provést změnu nastavení prohlížeče.

Seznamte se s designéry

Esbjörn Svantesson

Průmyslový designér Esbjörn Svantesson nám řekl jakou hrál důležitou roli designový jazyk Electroluxu při vývoji elegantního a stylového vysavače UltraOne.

Priemyselný dizajn: Veľký obraz

„Rád se dívám na velký obraz", říká Svantesson. „V rámci naší práce se musíme dívat na marketing, vývoj značky a prodej, a to vše aplikovat na celkovou problematiku formy, použitelnosti, ergonomie a konstrukce." „CHCI, ABY NAŠE PRODUKTY GENEROVALY MNOŽSTVÍ EMOCÍ A TUŽEB. CHCI, ABY VYVOLÁVALY VÝJIMEČNÝ DOJEM."

UltraOne, nejnovější vysavač od společnosti Electrolux, je jedním z příkladů. Názory spotřebitele, zahrnující tisíce schůzek, ať už živě nebo přes internet, pomohl společnosti Electrolux přesně určit potřeby spotřebitele. Ty zahrnují špičkový výkon, nasávání prachu, tichost a skvělý design. „Pohled spotřebitele je neocenitelný a pomohl nám soustředit se na některé hlavní designové funkce vysavače UltraOne," pokračuje. „Velká výfuková část například pomáhá rozptýlit vzduch, což se odráží na snížené hlučnosti. Velká kolečka po stranách jsou měkké, proto jsou tiché a vysavači UltraOne dodávají výkonný vzhled. A na tryskách je dokonce nárazník, který dále podporuje koncept tichosti."

„Je to skvělé, když výzkum potvrdí vaše vlastní myšlenky a názory," říká Svantesson s úsměvem. „Nejsem fanouškem hlučných vysavačů."

„Prostřednictvím designu našich produktů můžeme prokázat, že chápeme, že vy a vaše rodina skutečně nemáte rádi zvuk vysavače", říká Svantesson. „Nárazník také dokazuje, že myslíme i na váš nábytek.“


HLUK JE JEDNÍM Z NEJCITLIVĚJI VNÍMANÝM SMYSLOVÝM PODNĚTEM, ZATÍMCO TICHO, NEBO PŘÍJEMNÝ ZVUK, JE KLÍČEM K ŠPIČKOVÝM a KVALITNÍM PRODUKTEM.
/Documents/MeetTheDesigner/meet-designer-svantesson-1.jpg
Jednoduchý vzhled

To, jaký je spotřebič na dotek, je velmi důležité. I když vysavač UltraOne není stojící spotřebič, pohyblivost je stejně klíčová. „Ručka je umístěna na vrchu, takže se jednoduše uchopí a na rukojeť jsme použili měkký materiál," říká. „Otáčející přední kolečko také přispívá k lehké pohyblivosti."

Skandinávský a elegantní jsou pro Electrolux klíčové designové hodnoty. Jedním ze způsobů jejich vyjádření v designu pro vysavač UltraOne je rozhodnutí dát trubici jednoduchý vzhled. Designerský tým vytvořil zcela novou kombinovanou hubici s třemi funkcemi v jednom nástavci. „Tím se nástavec stal dostatečně malý, aby jej bylo možné uložit na tělo vysávače. To snížilo vizuální členitost a současně umožňuje, aby byly nástavce po ruce, "vysvětluje Svantesson. „Konečně, nikdy jsem neviděl logiku v tom, aby spotřebič, který má za úkol odstraňovat nepořádek, vypadal sám nepořádně."

Vysavač UltraOne byl navržen tak, aby měl jemný základní tvar se svěžími liniemi, konkávní boční plochy, které vytvářejí zajímavé odrazy a vzorek z kruhů proměnlivé velikosti v oblasti výfuku. „Tyto prvky mu společně dodávají dynamický vzhled a vyjadřují, že jde o vysoce výkonný vysavač," dodává.

Pozornost detailům

Vytvořit ten správný prvotní dojem přes celou místnost, vytvořit nadstandardní dojem produktu znamená důkladně se věnovat detailům. „Malé jemné linie na uzávěru 3-v-1 posilují dojem blízkosti," zdůrazňuje. „Zavedli jsme i ozdobné detaily, jako například křídlo na boční straně, které mu dodávají charakter." A dodává: „Osobně si myslím, že vypadají skoro jako řasy, ale možná je to jen můj smysl pro humor."

„Obecně mu jeho design přidává na pocitu nadstandardu", uzavírá a dodává: „Když se na to všechno podíváte - úroveň hluku, kolečka, hubice, nástavce, výkon, materiály, tvar, barvy, atd.. - vidíte celek v podobě nejlepšího vysavače, jaký jsme kdy vytvořili."